Faster Johanna

Skoldagen har innehållit ett blandat recept av ett par deciliter intressant
föreläsning, ett par deciliter skratt och en hel massa kärlek. Rusade till
Indiska innan tåget gick, för att lämna tillbaka en halsduk. Puh, jag hann.
Stressigt med storstadsliv.

Hämtade Moa på barngympan kl.19. Jahadå, faster Johanna sköter sig
mer än bra. Skjutsade hem henne och möttes av en ööööverlycklig Thelma
i full gång med att borsta tänderna med sin NYA  tandborste.
"MOOOOAAAAA, du ha me fått en ny tanbotte. En blå med en raff pååååå!"
För er som inte förstår hennes tydliga ord så var det en giraff på. Det lilla livet
hade dessutom fått vara ensam hemma med pappa medan mamma var på sin gympa
och Moa på sin. Men inte grät Thelma för det. Nehedå. Åh. Jag älskar mina brorsdöttrar.
De ska alltid vara 2 och 4 år. Hur definierades kärlek innan de föddes?

Skulle pluggat muskler nu. Med betoning på skulle. För det är inte lätt att motivera
sig vid den här tiden på dygnet. Blä.

Tips: Kanske vänder sig det här mestadels till tjejer, men jag vill slå ett slag för
butiken Bik Bok. Men visst, män kan ju också vara fina i randiga koftor och turkosa
jackor. Det var nämligen vad jag fyndade på Bik Bok i Götet. Som ett alternativ
till Gina är detta en fantastisk butik. Kolla bara:
För i princip inga pengar alls. And that I like. Hiss i vardagen.

Citat ur vaggvisan jag brukade sjunga för mina brorsdöttrar:
When I look into your eyes
I know that it's true
God must have spent a little more time on you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback