Kyckling i ugn

Något som gör mej liiiiite panikslagen är en klänning från Bik Bok som jag
hittat i senaste numret av Glamour. Paniken grundar sig i att jag bor 6 mil ifrån närmsta
Bik Bok OCH att jag ringt butikerna i Växjö och Jönköping, som svarar att de inte HAR den. Än.
Så jag ska ringa och trakassera dem i två veckor framöver, för att se om de har fått in den
OCH att de inte sålt slut på den. Den sistnämnda tragedin skulle vara förödande.

KOLLA BARA VAD SNYGG DEN ÄÄÄÄÄR! Den svart i nedre vänstra kanten.
Gillar även de blommiga jeansen, men njaaaaa.. Inte min kopp med te. Som man säger.

Men kursstart idag. Jag älskar Ellen och Senka. Så enkelt är det. Och båda
är för övrigt SKITSNYGGA i sina nya frisyrer och färger. Själv får jag nöja mej med mitt
svarta, som jag sparar.. o sparar.. Blir det inte långt snart? Har färgat utväxt idag iaf.
Får nöja mej med det :). Och Ellen pendlade med mej idag. Och imorgon med. Guld värt.

Jag har en liten husfru hos mig, som inte bara färgat mitt hår utan även lagat mat till mej.
GOTT ÄR DET MED KYCKLING. Här är en variant där man lägger hela
kycklingfiléer i en form, blandar ca 4dl grädde, 1 burk creme fraiche, en halv dl sweet
chili-sås och en lite mindre än en halv deciliter kinesisk soya. In i ugnen på 200 grader
i en timme. Dela kycklingen lite efter 45min.
Johannas tips blir därför idag kyckling. Man kan göra så mycket med den. Marinera
den i sweet chili-sås, stek och servera med klyftpotatis och en hemmagjord tsatziki.
En burk creme fraiche, en halv gurka (som du river, trycker ut vattnet ur, saltar och låter
ligga på papper en stund), en vitlöksklyfta och lite peppar! Voila! OBS! Senaste receptet
är taget från Amanda Almerud.

Give me love 'til i'm shaking. Give me rules just for breaking.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback