Kärlek i snön.

Temat för dagen har varit snö. Stora delar
av familjen Nyberg satsade alla kort på
julgranshuggning denna förmiddag. För mina
fina brorsdöttrar gick det ungefär såhär bra:

Moa var först väldigt nöjd med och till sig över snön.
Sötast i världen.



Thelma hade vissa problem med att ta sig fram, då snön nådde henne
till hakan. Vid det här laget lät det, och nu citerar jag:
"Haannaaa, kan du bäääära meeeej? Jag är så trött om beeeneeen".
Den gamla fasterns hjärta smälte direkt och hon slet sig svettig genom snön
med Thelma i famnen. Jag har idag fått erfara att även hon kan bli tung i
hög snö och med vinterkläder på.



"Nu ger jag upp, kan vi inte FIKA nån gåååång?"
Citat Moa.
Och såklart kan inte faster Johanna neka när de ber så snällt.
Fika it is! Är de inte fina?



Snart kommer Matilda. Ja, vi umgicks igår också. Och i torsdags. Och i tisdags.
Och vi ska umgås imorgon också. Om vi tröttnar på varandra? Har aldrig hänt.
Kompletterar, är ett bättre ord att beskriva det hela med.
Ikväll hämtar vi mamma. Äntligen kommer hon hem <3.

Det är mycket kärlek idag.

Kommentarer
Evelina säger:

Så söta (:

2010-12-20 | 06:46:39
Bloggadress: http://evelinalantz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback