Semester del 2

Vaknade 10.31 av ett SMS. "11-kaffe?". Jatack!
Upp. Sätta upp håret. Borsta tänderna. På cykeln bort
till Jocke för fika/frukost. Sedan blev det bus med barnen.
Jag höll mej med Signe, eftersom de andra spelade fotboll.
Då gäller det att jag lyser med min frånvaro. Det är inte
min specialitet.
Men Signe & jag gungade och hoppade studsmatta.
"Signe hoppa - Hanna hoppa". "Signe nej titta Noras
pappa"
(hon blev visst lite skraj för Pär).

Eftermiddagen har spenderats på balkongen med en god
bok. Det är semester för mig. Jag behöver inte åka bort.
Behöver inte "göra" saker hela tiden. Jag är nöjd om jag
får slå mej ner med en bok och vara där solen är (det sistnämnda
verkar i och för sig vara lite för mycket begärt för tillfället).
Det regnar i alla fall inte. Men lite sol hade inte skadat mitt
bleka skinn.

Vill också tillägga att det värker lite i fasterhjärtat av
längtan efter små söta brorsdöttrar.

Det är föralltid du & jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback