Krämig pastasallad med kyckling

Jotack. Helgen har varit pluggfri och lite lätt underbar. Mor 6 far bjöd till kalas i lördags
och det var hur mysigt som helst med en av mina favoriträtter. Som sedan även blev Eriks.
Söndagen började med ett besök på gymmet där jag gav löpbandet en omgång på en mil.
Jag vann någon form av seger där, eftersom målet hela tiden varit att orka milen innan
sommaren. Får nästan fundera ut ett nytt mål nu..
Igår kväll lagade jag och Erik en jättegod, krämig pastasallad (stek lite purjolök ihop med
en paprika --> lägg i en skål. Stek sedan bacon och lägg i samma skål. Koka lite pasta och
häll i skålen. Lägg även i fetaost och körsbärstomater. Blanda sedan ner creme fraiche/gräddfil
tills salladen blir krämig. Smaksätt med lite pesto - röd eller grön). Detta serveras med stekt kyckling. Mums!


Denna soliga måndag började med att jag fick åka med pappa till Jkpg = liiite sovmorgon.
Upprop, introduktion, hemresa.. Väl hemma blev det lunch och ett besök på dagis för att hämta
upp småfisarna.

Eftermiddagen ska nu bjuda mej på ett smaskigt mellanmål och sedan mer äventyr.
Ikväll - spinning. Så ja, jag vågar vägra anatomi idag. Skulle gissa att jag är lite fegare imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback