Kärlek & cupcakes - min dag

Det har varit så mycket kärlek inbakad i fikapauser under denna dag.
Fast mest under eftermiddagen för förmiddagen pluggade jag bort.
Cyklade sedan glatt ner till farfar för att fira 83-åringen. Stötte där på
familjen Marcus Nyberg och vi alla fikade ihop. Kärleken bara vibrerade
mellan väggarna när Moa kom och bad om att få sitta i mitt knä och när Thelma sa:
"Hanna, du komma hoppa min tumatta i tomma. Du hålla min hand tå du inte kada dej".
Översättning: "Johanna, du får komma och hoppa på min studsmatta i sommar.
Du får hålla min hand så du inte skadar dej".
Och farmor och farfar bjöd på fika bakat
med kärlek, det ska gudarna veta.
Sällskapet avlöstes av min fina Amanda, som anlände med kärlek och cupcakes. Och
jag fick en så fin bricka av henne, som passar perfekt i mitt kök.
Kolla vad vi mumsade på medan vi babblade. Och babblade.
Mer Amanda-tid ska det blir när mina tentor är över. Det behöver vi.

Jag ska nu återvända till mina psykoser innan jag kastar mej in i matlagningen. Som för
övrigt består av sweet chili-marinerad kyckling ala Amanda. NI SER! Hon är bra att ha :).

Elvis has left the building.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback