Korv stroganoff

5-årskalas och vårsol är nog livet på en pinne. Moa fick en ny
sparkcykel och ett brett leende på läpparna.
Thelma tog över Moas gamla sparkcykel och satte fart nerför gatan och ropade:
"Haaaaannaaaaa, jag kaaaaan" och hennes ögon lyste. Lycka för båda barnen alltså.
Och lycka för deras gamla faster att se dem så lyckliga.
Efter kalaset gick vi förbi Ida & Pär och det var stor lycka för mig att få träffa några
välbekanta, söta ansikten som inte tillhörde min familj. Och inget ont om min familj,
men jag har knappt sett någon av mina vänner på flera månader. Ändring krävs.

Nu ska här bli tips, för er som gillar korv stroganoff:
1 gul lök
1/2 falukorvsring
Ev. 2 klyftor vitlök (för min del brukar det hänga på om jag ORKAR hacka dem)
3 dl vatten (beroende på hur "såsig" man vill ha den)
4msk ketchup
1msk vetemjöl
1/2 kryddmått vitpeppar
Salt och grillkrydda
1-2dl gräddfil (beror också på hur såsig man vill ha stroganoffen)

Bryn den skurna korven ihop med den hackade löken. Dra stekpannan åt sidan och strö
över mjölet. Häll på vattnet och rör om. Tillsätt ketchup och kryddor (vad gäller salt och grillkrydda
så är det efter behag). Låt koka i 5min och rör under tiden. Dra stekpannan åt sidan och rör i
gräddfilen. Låt inte såsen koka därefter. Ger 4-5 portioner = matlådor för studenter!
And it tastes like heaven.

Nu ska jag göra ett försök till att läsa om behandling vid akut resp. långvarig psykos.
Woohoo.
Peace out.

Kommentarer
Ida säger:

Åh korv-stroganoff som är så underbart gott. Kanske ska testa ditt recept med ser underbart gott ut...

Synd bara att jag bor med en som inte gillar dom här vanliga lätta rätterna! Men skit samma, det är ju jag som lagar då bestämmer jag! :D haha

2010-04-11 | 20:12:37
Ida säger:

<3 Vi har saknat dig också vännen. Ett tips. Köp ett litet rivjärn till vitlöken....jättesmidigt att riva ner direkt över gryta.-

2010-04-11 | 20:53:00
Bloggadress: http://idaalf.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback